30 Mayıs 2015 Cumartesi

Korkutmakİstemedi, Seviyor Oğlum Abla Seni

Çocuk Lügatımız
"Korkutmak istemedi. Seviyor abla seni"

Hep bir mucizenin üst katında tepinirdim.
Söverdiniz susmam için, tak tak tak, vururdunuz duvara
Nev-i şahsına münhasır davetlerimdi
Dumandan sonraki keşfimdi benim
Vurup vurup topuklarımı  duvara
Çıkmaz mısınız bir üst kata?
Demek isterdim.  
Ağzımla değil.  Ayaklarımla,
Vura vura, duvarlara..

Utandım canım işte.  “Nolur gelin” demeye,
Gürültü daha kolaydı, sukunetten
Söyletmeyin işte.
Diyemem hala diyemem,  gelin diye.
Gürültü çıkarayım anlayın
Dumandan daha tehlikesiz, anlayın.
Pençelerim daha utanmazdır patilerimden
Yumuşak karnım, göz yaşım, hepsi birer utançtır
Canım anlasaydınız ne vardı gürültülerimden
Gürültülerim, fısıltılaşacaktı anlasaydınız..
Anlasaydınız, müzikleşeceklerdi
Kaçırdınız

Saçıma kelebekler dikmiştim  evet,
Evet, öpüştüm o denizin dibindeki balıkla
O gece bir tay doğurmuştum içtiğim ilaçlarla
Yalan değildi karıncaların yalancısıyım diyorken size
O alet edevat kutusunu da tanrı sandım bir ara
Doğrudur pistim, pisleştim, pislikleştim orada
Çünkü burunlarını silmiyordu başroldeki kadınlar!
Morlarımı sakladıysam içime,
Kırmızıydı diye bütün barbieler

Perdelerden bozma çadırlarda yalnızlığı aradım
Neyim eksikti kariyerli ve kedili kadınlardan ?
-Bu kriteri büyünce öğrendim-
Perdelerin dışında, perdelerimin içinde
Bulmuşum, daha doğrusu bulunmuşum
Yakınmış bir doktorculuk kadari yakınmış
Aşk, o zamanlar bize
Zillerine basıp kaçtıysam kalplerinizin
Arayın bir bakının diye,
Kızın, kovalayın, yakalayın diye,
Saklanırdım her zaman

Kaybolmuş numaralarım,
Kızmış, istemez bakışlarım,
Küstüm, oynamıyorumlarım..
Biraz ters bir lügat ile
Sevgi arsızı dokunuşlarım..
Ne vardı ? Anlasaydınız işte.

Tam kanımız kaynadı, tam oyuna ısındık
Sobelendik, ebelendik, kör ebeydik
Akşam ezanlarında yaktık imanımızı
Akşam ezanlarında eve gitmelerden
Söylene söylene
İlk ayrılık, ilk beklemelerle
Yaktık imanı
Akşam ezanları, yaktın.

Mahalle çocuğuydum ben,
Sokak kızı derlerdi
Bisiklet ile çok soyuldu dizimin derileri
Bisiklet ile ezmeye çalışır gibi yaparken seni
Cilveleşirdim aslında
Korkuturken yakınlaşırdık zannımca
Ve hala komik bence :): )
Sanki en çok korkuturken yakınlaşırdık,
- e annemle öyle yapmıştık-
Ben korkutayım sen bir şey de
Ben korkutayım sen bir şey de
Muhabbet çoğalsındı  maksat..
Bir gün gerçekten çarptığımda
Vallahi, kasten değildi..
O gün soyulan dizimin derileri
İyileşmedi..

O sarışın kız, ufak, tefek, mavi gözlü
Hiç aklımdan gitmez,
Gelmez olaydı mahalleye,
Mavisini nasıl da siyahcasına üzerimize saçtı
Gözümün kahvesi ile aramızı açtı,
Aramı açtı deniz kızlarıyla,
Kirpiklerimi uzasın diye kestiğim de yalandı
Kahverengisini kısaltıp,
Mavisini uzatacaktım bakışlarımın.
Geri almak seni,
Bir makas darbesi,
Ve birkaç kirpiğimin defni
Kadar kolaydı,
Terkedilmemek o ara

Büyükler!
Değişmez büyüyünce oyunlar, değişmez!
Lügatlar  değişmez… hikayeler değişmez,
Yine tepinerek çağırmaya çalışırsın alt komşuyu
Polise şikayet ederler, sen icabet beklerken
Zindana kapatılır, acılarınla keder
Kaka şakalar yaparsın yakınlaşmak için
Kapının arkasından çıkarsın
Böö diye karanlıktan,
Korkutarak, oyun oynarsın
Saklanırsın divanın altına bulunmak için,
Dokunulmak için küsersin,
Anlaşılmak için sesini yükseltirsin,
Küs mü, barış mı ile çözmek istersin bazen
Baş parmağınla işareti birleştir,
Arasından bir parmağını geçiştir
Gel kilometreleri parmaklarımızla bitiştir
Büyüme, gel bu kadar kolay olsun
Öpüştür kaderlerimizi
Demek istersin..

Babamı çağırmak, abime söylemek, en olmadı mahallenin çocuklarına şikayet etmek mümkün mü seni?
Sokağa çıkarmasın ertesi gün annen,
Boş odada düşün, tek ayak üstü dur on dakika
Yeter ki göz yaşlarım için ufacık bir bedel öde,
Sonra  yuvarla parmaklarını gel
Küs mü barış mı ?
O kadar kolay onarılırdı yaralarım bir ara
Açılan, saçılan, her türlü deli yaram
O kadar kolay, açılır.. saçılır.. onarılırdı..

Çocukluğumuzun  en son gününü hatırlıyorum.
En son gündü o, ertesi sabah büyüdüm.

Uyudun mu dedin?
Uyuyorum,  dedim?
Çok belliydi bi kere şaka olduğu.
Aklını kullanmak istemedin.

Uyuyorum, diye gittin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder